Ik begrijp het Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. <a href="https://zelfkook.cjt.be/nl/cookiepolicy/">Raadplaag onze cookie policy</a> voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe je deze kan blokkeren. Door op de knop aan de rechterkant te klikken, geef je aan dat je akkoord gaat met onze policy.

Het Coronavirus - de gevolgen voor jouw reservering

Update 29/03/2020 - 12u

Over de maatregelen

Met z’n allen gaan we de strijd tegen het Corona-virus aan. Dat zorgt voor een broodnodige maar uitzonderlijke situatie. De Corona-crisis blijft voor veel organisatoren van meerdaagse verblijven voor veel vragen zorgen.

Een stand van zaken op 27 maart:

  • Van 19/03 tot en met 19/04 moeten alle jeugdverblijven de deuren gesloten houden.
  • Ook voor alle groepen is het tot 19/04 door de overheid verboden te komen.
  • Over de periode na 19/04 is er onzekerheid, maar nog niks beslist.

Hoe gaan we daar nu mee om?

Groepen met reserveringen die starten voor 20 april 2020 kunnen hun verblijf uitstellen naar een andere periode. Dat kan uiterlijk tot en met een vertrekdatum uit het jeugdverblijf op 12/02/2021 (dat is tot net voor de krokusvakantie). Indien het huis niet beschikbaar is, kan uitstel meestal ook naar een ander huis in ons aanbod (https://zelfkook.cjt.be/nl/).

Indien er geen plaats meer is om een uitstel mogelijk te maken, houden we vandaag de betaalde sommen in tot we meer duidelijkheid kunnen geven (zie verder).

TOT SLOT: Voor wie na 20 april het zekere voor het onzekere wil nemen. Voor 10 euro (een extra dossierkost) kan je je reservering voor 2020 overzetten naar een periode naar keuze tot vertrekdatum 12 februari 2021.

Hoe pak je een vraag tot uitstel aan?

Bekijk op onze website de vrije periodes van je geboekte jeugdverblijf (of een ander huis wanneer die kalender geen mogelijkheden meer biedt). Mail vervolgens naar cjt@cjt.be met (IN DIT GEVAL GEEN NIEUWE ONLINE RESERVATIE AANMAKEN AUB). Vermeld in je mail het oorspronkelijke dossiernummer (te vinden rechts boven op de overeenkomst of op een factuur, zeven cijfers die beginnen met 18, 19 of 20).

Doe ons meteen je concreet voorstel van nieuwe periode (en eventueel de naam van een ander huis).  Wij doen de rest en zetten de reeds betaalde sommen over naar je nieuwe reservering.

Je kan je verblijf niet uitstellen, wat nu?

Mail naar cjt@cjt.be met vermelding van je dossiernummer (te vinden rechts boven op de overeenkomst of op een factuur, zeven cijfers die beginnen met 18, 19 of 20). Wij bevestigen de annulering.

Wanneer krijgen we iets terug van ons geld?

Voorlopig kunnen we daar geen antwoord op geven. Alle partijen worden vandaag geconfronteerd met overmacht. We willen voor alle getroffen partijen, jouw groep maar ook de uitbaters, een goede regeling uitwerken. Dit vraagt tijd. We moeten de balans van deze crisis kunnen opmaken en met alle partners (deelnemers, organisatoren, uitbaters en overheid) op zoek gaan naar een solidaire en faire oplossing. Daar werken we aan, vandaag doen we dus een warme oproep om geduld en vertrouwen.

Hoe blijf ik verder op de hoogte?

We communiceren natuurlijk rechtstreeks via mail over jouw concrete dossier, ook wanneer onze aanpak rond terugbetalingen concreet vorm heeft gekregen.

Volg als groep ook onze Facebookpagina om continu op als eerste op de hoogte te blijven: https://www.facebook.com/Boekingscentrale/

 

Ben je een uitbater met vragen? CJT Ondersteuning volgt de situatie, ook op hun Facebookpagina: https://www.facebook.com/CJTOndersteuning/