Ik begrijp het Deze site gebruikt cookies om het gebruik van de website te vereenvoudigen. Raadplaag onze cookie policy voor meer informatie over het gebruik van cookies en hoe je deze kan blokkeren. Door op de knop aan de rechterkant te klikken, geef je aan dat je akkoord gaat met onze policy.

Mijn verblijf betalen

Hoe verloopt de betaling van mijn reservatie?

CJT Boekingscentrale verwerkt ook de betaling van een reservatie. De globale huursom wordt daarbij, afhankelijk van het moment van je reservatie, opgedeeld in een voorschot, een 25%-factuur en een saldofactuur. Op die manier wordt de betaling gespreid in de tijd (bij reservatie staat de deelnameprijs van wie mee gaat vaak nog niet op de rekening van de vereniging). Een gedetailleerd overzicht van de betalingswijze is te vinden in de overeenkomst die je ontvangt.

Ik moet ook een waarborg betalen, waar dient die voor?

De uitbater bepaalt ook een waarborg. Meestal moet je die bij aankomst aan de huisverantwoordelijke betalen (cash of via overschrijving, dat staat vermeld op het document ‘toegangsbewijs’ dat je ongeveer een maand voor je verblijf ontvangt). Na het verblijf worden de extra kosten berekend, afhankelijk van het verbruik (of verrekend in een forfait). Dat gaat over energie of water, maar ook eventuele schade, afvalverwerking of (bijkomend) poetsen. Vraag bij aankomst gerust aan de huisverantwoordelijke hoe de extra kosten berekend worden. Als de extra kosten de betaalde waarborg overschrijden, dan moet je het saldo natuurlijk nog bijkomend aan de uitbater betalen.

Hoe vermijd ik discussie over de aangerekende extra kosten?

Goede afspraken maken goede vrienden. Die goede afspraken mag je ook verwachten van de huisverantwoordelijke. Vraag naar de aanpak en doe samen de vaststellingen zoals van de meterstanden bij aankomst en vertrek. Meld de huisverantwoordelijke ook binnen het uur na aankomst eventuele opgemerkte schade of tekorten in vergelijking met de inventaris die toe te wijzen zijn aan een vorige groep. Doe je dat pas later tijdens je verblijf, dan worden schade of tekorten toegeschreven aan jouw groep.

Wat met schade die niet door de waarborg wordt gedekt?

De regel is eenvoudig: schade moet vergoed worden. De groep wordt aansprakelijk gesteld en de uitbater zal dus enkel de gekende contactpersoon aangespreken. Indien mogelijk wordt in samenspraak een regeling tot herstelling uitgewerkt. De groep kan daarvoor de eigen verzekering aanspreken, de contractuele vrijstelling is natuurlijk ten laste van de groep. Wanneer de betrokken partijen niet tot een vergelijk kunnen komen of bij vandalisme doen politiediensten de nodige vaststellingen.

Wat kan ik doen bij betwisting van de aangerekende extra kosten?

Je kan CJT Boekingscentrale aanspreken om te bemiddelen. Wij luisteren naar de betrokken partijen (groep en uitbater) en proberen in samenspraak aan een aanvaardbare oplossing te werken. Neem daarvoor contact met ons op en omschrijf de discussie met objectieve elementen.

TERUG NAAR OVERZICHT FAQ